نگاه کردن به تعطیلی سراسر کشور اخبار فرهنگی و هنری

نگاه کردن به: تعطیلی سراسر کشور اخبار فرهنگی و هنری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی در انتظار دنیا ، تریلیون دلاری&quot، سونامی &quot

بحران دمانس مهم‌ترین چالش سلامت در قرن ۲۱ خواهد بود؛ این هشدار انجمن جهانی آلزایمر به تمام کشورهای دنیا جهت پیشگیری از ایجاد سونامی فراموشی در دنیا است. 

در انتظار دنیا ، تریلیون دلاری&quot، سونامی &quot

سونامی "تریلیون دلاری" در انتظار دنیا

عبارات مهم : انجمن

بحران دمانس بااهمیت ترین چالش سلامت در قرن ۲۱ خواهد بود؛ این هشدار انجمن جهانی آلزایمر به تمام کشورهای دنیا جهت پیشگیری از ایجاد سونامی فراموشی در دنیا هست.

به گزارش ایسنا، دمانس به مجموعه عواملی گفته می شود که در طول وقت بر مغز اثر می گذارند. این عوامل باعث تخریب سلول ها می شود و عملکرد مغز مانند حافظه، تفکر، آشنایی و بیان منظور، برنامه ریزی و شخصیت تاثیرگذار هست. مرسوم ترین نوع دمانس، بیماری آلزایمر است که ۵۰ تا ۶۰ مورد را تشکیل می دهد.

در انتظار دنیا ، تریلیون دلاری&quot، سونامی &quot

بیشتر دمانس ها نشانه های مشابهی مانند از دست دادن حافظه، دشواری در تفکر، برنامه ریزی و بیان منظور، دشواری در تشخیص افراد یا اجسام و عوض کردن خلق و خو و شخصیت دارند. تا سال ۲۰۵۰ تعداد افراد مبتلا به این بیماری سه برابر می شود و می توان گفت بحران دمانس یکی از بااهمیت ترین چالش های سلامت در قرن ۲۱ خواهد بود. همچنین برآورده شده است است که هزینه نگهداری از یک بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور عزیزمان ایران هر سال بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان است.

مرا به یاد داشته باش

اختلال حافظه، اختلال در انجام فعالیت های عادی، ضعف بیان، گم کردن وقت و مکان، ضعف یا کم کردن قضاوت، اختلال در تفکر ذهنی، جابجا گذاشتن اجسام، عوض کردن در حالات و واکنش‌ها و شخصیت و از دست دادن انگیزه از نشانه های بیماری آلزایمر هستند. در آخرین بیانیه انجمن جهانی آلزایمر که به مناسبت روزجهانی این بیماری (۲۱ سپتامبر) اعلام شده است است که در کشورهای کم در آمد و درآمد میانگین از هر ۱۰ نفر یک نفر به دمانس یا آلزایمر مبتلا می شوند؛ به همین علت تشخیص سریع هنگام این بیماری وقت مناسبی جهت فرد مبتلا و مراقب او فراهم می آورد تا در وقت باقیمانده جهت یک زندگی معنی دار برنامه ریزی کنند. همچنین باعث می شود تا فرد بتواند به مدتی طولانی مستقل زندگی کند و خطر مبتلا شدن به افسردگی کم کردن و کیفیت زندگی نیز زیاد کردن پیدا کند.

بحران دمانس مهم‌ترین چالش سلامت در قرن ۲۱ خواهد بود؛ این هشدار انجمن جهانی آلزایمر به تمام کشورهای دنیا جهت پیشگیری از ایجاد سونامی فراموشی در دنیا است. 

شعار ماه جهانی آلزایمر «مرا به یاد داشته باش» گزینش شده است هست؛ این شعار با نشانه ترغیب افراد به توجه و علامت های هشدار دهنده تدوین شده است است تا آنهایی را که در سراسر دنیا مبتلا به این بیماری هستند، فراموش نشوند.

با توجه به دشواری مواظبت از بیماران مبتلا به آلزایمر آمار افسردگی و ترک کار در میان این افراد اوج هست. به همین علت به آنها توصیه می شود ابتدا خود سالم بمانند تا بتوانند از بیمار خود مواظبت کنند. دوری از جمع، عدم پذیرش بیماری و اثرات آن روی بیمار، خشم نسبت به فرد مبتلا به بیماری و دیگران، اضطراب جهت روبرو شدن با آینده، افسردگی و خستگی مفرط، بی خوابی و پرسشها سلامتی بخشی از نشانه های مرسوم فشار عصبی در افراد مواظبت کننده است.

اپیدمی تریلیون دلاری

در انتظار دنیا ، تریلیون دلاری&quot، سونامی &quot

تخمین زده شده است در سال ۲۰۱۸ هزینه دمانس و بیماری آلزایمر در دنیا به یک تریلیون دلار خواهد رسید؛ این هزینه از ارزش کمپانی های بزرگی مانند گوگل، اپل و … نیز فراتر خواهد رفت. هزینه های دمانس چالش های بی شماری را به صورت مستقیم بر نظام های سلامت و اجتماعی و غیرمستقیم بر درآمد ملی کشورها تحمیل می کند. یکی از دلایل این اتفاق ترک کار افراد مبتلا به آلزایمر یا مراقبان آنها است.

بر همین اساس پیشگیری و تشخیص سریع هنگام به نفع اقتصاد کشورها هست؛ به همین علت مردم باید با علائم دمانس آشنا شوند و اگر مشکلاتی می بینند سریعتر به دکتر مراجعه کنند. شرکت جهانی بهداشت طرحی جهانی و عملیاتی جهت دمانس تصویب کرده است که طبق آن کشورها باید برنامه عملیاتی دمانس را تا سال ۲۰۲۵ جهت خود تدوین کنند؛ بنابراین مسئولیت خطیری بر دوش دولت ها قرار داده شده است است تا آنها راهبردهای پیشگیری و اطلاع رسانی را اصلاح بخشند و تعداد بیشتری از بیماران شناسایی شوند.

بحران دمانس مهم‌ترین چالش سلامت در قرن ۲۱ خواهد بود؛ این هشدار انجمن جهانی آلزایمر به تمام کشورهای دنیا جهت پیشگیری از ایجاد سونامی فراموشی در دنیا است. 

انجمن آلزایمر کشور عزیزمان ایران در سال گذشته پیش نویس سند ملی جامع دمانس را تدوین و به وزارت بهداشت ارائه کرده هست. این سند در حال حاضر مراحل کارشناسی را می گذارند. همچنین این انجمن با همکاری شرکت بهزیستی کشور طرحی را در مورد امکان سنجی آزمون های تشخیص و انجام غربالگری از تیرماه ۱۳۹۴ اجرا کرده است که مراحل نهایی را می گذراند و امید که با به دست آمدن نتیجه آن و تهیه آزمون شاخص (standard Gold) و همکاری شرکت های مرتبط، برنامه غربالگری در سراسر کشور اجرایی شده است و تشخیص سریع هنگام، درمان موثر، کم کردن مبتلا شدن و صرفه جویی کلان اقتصادی را در آینده کشور شاهد باشیم.

واژه های کلیدی: انجمن | برنامه | بیماری | آلزایمر | مبتلا شدن | برنامه ریزی | اخبار پزشکی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار