نگاه کردن به تعطیلی سراسر کشور اخبار فرهنگی و هنری

نگاه کردن به: تعطیلی سراسر کشور اخبار فرهنگی و هنری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی نشانه مهم تیلرسون در سفر به خلیج فارس

لوبلاگ نوشت: حدودا پنج ماه بعد از اینکه ائتلاف چهارجانبه – بحرین، مصر، عربستان سعودی و امارات- علیه قطر منجر به قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با دوحه شد، واشنگت

نشانه مهم تیلرسون در سفر به خلیج فارس

نشانه مهم تیلرسون در سفر به خلیج فارس

عبارات مهم : مذاکره

هدف مهم تیلرسون در سفر به خلیج فارس: آشتی عربستان و قطر به منظور جلوگیری از قدرت یابی زیاد کشور عزیزمان ایران / نتیحه: ناامیدی کاخ سفید از ریاض

نشانه مهم تیلرسون در سفر به خلیج فارس

لوبلاگ نوشت: حدودا پنج ماه بعد از اینکه ائتلاف چهارجانبه – بحرین، مصر، عربستان سعودی و امارات- علیه قطر منجر به قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با دوحه شد، واشنگتن شرایطی را ایجاد کرده تا با توانایی محدود خود، این چهار کشور را به سمت مذاکره بکشاند. وزیر امور خارجه امریکا، رکس تیلرسون، در سفر یک هفته ای خود به خلیج فارس، آسیا و سوئیس، در عربستان و قطر توقف کرد، بعد از آن، نتیجه گیری این دیپلمات امریکایی این بود که ریاض از تلاش ها جهت مذاکره 4 کشور عرب با قطر ممانعت کرده هست. تیرسلون گفت: “ما نمی توانیم مذاکرات را بر کسانی تحمیل کنیم که آمادگی مذاکره ندارند”.

به گزارش گزینش ؛ بحران قطر، منافع واشنگتن در منطقه را دچار مسئله کرده هست، لیکن متحدان عرب سنی نزدیک به امریکا در برابر هم قرار گرفته اند و این امر به دیگر کشورها خصوصا کشور عزیزمان ایران و روسیه این امکان را می دهد که تأثیر بیشتری بر اوضاع بی ثبات امور در دنیا عرب داشته باشند. وزارت خارجه امریکا، زیاد و زیاد به این نظر خود پی می برد که دوحه در شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس عامل این منازعات نیست. تیلرسون چند روز قبل از ترک کشورش به مقصد خلیج فارس بیان کرد این بار سنگین بر دوش بلوک عربستان/امارات است که با قطر وارد مذاکره شوند.

اعضای ائتلاف چهارجانبه و قطر شرکای نزدیک نظامی و اقتصادی با امریکا هستند که ارتباط عمیق آنها به واسطه ابتکارات، تجارت، تحقیقات و سرمایه گذاری در مقابله با تروریست هست. از وقت شکل گیری شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس در سال 1981، تمامی دولت های امریکا به دنبال سرمایه گذاری بر منافع حاصل از اتحاد نسبی در داخل شورا بوده اند تا منافع یکسان با واشننگتن و دولت های پادشاهی حاشیه خلیج فارس را پیگیری کنند. حفظ ثبات در پایگاه های نظامی در کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس به عنوان سکویی است جهت عملیات های نظامی امریکا در خاورمیانه، از جمله عملیات هایی که در حال حاضر در عراق، سوریه و یمن صورت می گیرد. آمریکا پیشتر همواره تلاش در ایجاد اتحاد زیاد میان دول عرب خلیج فارس بوده هست. در سال 2014، هنگامی که نخستین نشانه ها از وجود اختلاف میان کشورها پدیدار شد، امریکا این دول عربی را وادار کرد تا اختلاف نظرات خود را که هر لحظه وجود داشته، در پشت درهای بسته مدیریت کنند.

لوبلاگ نوشت: حدودا پنج ماه بعد از اینکه ائتلاف چهارجانبه – بحرین، مصر، عربستان سعودی و امارات- علیه قطر منجر به قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با دوحه شد، واشنگت

اقدامات ائتلاف چهار جانبه علیه دوحه در ماه ژوئن، مقامات رسمی واشنگتن را دچار سردرگمی کرد؛ مقامات واشنگتن در مورد اینکه دقیقا بلوک عربستان/امارات از قطر چه در خواستی داشته، اطمینان نداشتند. اگرچه ائتلاف چهارجانبه بعدها 13 درخواست خود و بعد لیستی از شش اصل را منتشر کردند، ولی هنوز اهداف ریاض و ابوظبی واضح نیست.

واشنگتن می داند، هر چه این تنش ها زیاد ادامه پیدا کند، چشم اندازهای آشتی تیره و تارتر می شود. تلاش های ائتلاف چهارجانبه جهت تشویق عوض کردن رهبری در قطر فقط موجب تقویت حس ناسیونالیسم زیاد کردن حمایت قطری ها از امیرشان می شود، و در نهایت، هر روزنه امید جهت بازسازی اعتماد بین دوحه و بلوک عربستان/امارات را از بین می برد.

پادشاه عربستان اینگونه نتیجه گیری کرده است که حداقل در حال حاضر، محاصره ائتلاف چهارجانبه در قطر ارزش هزینه کردن را دارد. از این رو به نظر می رسد ائتلاف چهارجانبه، به توافق در مورد مذاکره جهت حل تنش موجود در خلیج فارس علاقه ای نخواهد داشت. در این مقطع، بدون اینکه کشورهای ائتلاف چهارجانبه به سمت روسیه و دیگرها قدرت ها کشیده شوند، چطور دولت ترامپ می تواند از اهرم های واشنگتن در شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس و مصر استفاده کند تا این محاسبات را عوض کردن دهد. این موضوعی است که همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده هست. امید به اینکه صحبت ترامپ در 13 اکتبر (21 مهر) در مورد کشور عزیزمان ایران و اعلام عدم تأیید توافق هسته ای، منجر به کوتاه آمدن عربستان در عنوان قطر شود، کاملا غیر واقع بینانه بود.

نشانه مهم تیلرسون در سفر به خلیج فارس

دوری از مسیر دیپلماتیک، خطر آسیب نهادی به شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس را زیاد کردن می دهد. نشست سران در کویت در ماه دسامبر، به علت کناره گیری قطر، به شش ماه بعد موکول شد، شکست شورا در عمل، تأثیر منفی اجتناب ناپذیری بر منافع واشنگتن در خاورمیانه دارد.

پس از شکست در جنگ عراق، اشتیاق کمتری جهت استقرار نیروهای زمینی امریکا در کشورهای خاورمیانه جهت جنگ با داعش، القاعده و دیگر گروه های تروریستی، در بین مردم امریکا وجود دارد. در این زمینه، هنگامی که افراط گرایان دنیای عرب، کشورهایی که امنیت امریکا و متحدان این کشور در خاورمیانه را ترساندن کرده اند، را مورد خدشه قرار دادند، دولت ترامپ استراتژی دوران اوباما را پیش گرفت و شرکای واشنگتن در خلیج فارس را فرا خواند تا نقش فعال تری در مقابله با چنین تهدیداتی داشته باشند.

لوبلاگ نوشت: حدودا پنج ماه بعد از اینکه ائتلاف چهارجانبه – بحرین، مصر، عربستان سعودی و امارات- علیه قطر منجر به قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با دوحه شد، واشنگت

با این حال، بحران قطر، به طور برجسته نشان داد که رویکرد عربستان جهت مقابله با تروریسم به چه صورت با رویکرد امریکا در تضاد هست. با توجه به تمام سمبل هایی که در صحبت ترامپ در نشست سران اسلامی-عرب و امریکا در ماه می در ریاض وجود داشت، سفر او به پادشاهی عربستان هنوز دولت امریکا و حاکمان طراز اول عربستانی را در پاسخ به این پرسش که چه کسی در کشورهای خاورمیانه تروریست هست، به توافق نرسانده هست. عربستان، قطر را به خاطر حمایت دوحه از گروه های اسلام گرایی چون اخوان المسلمین مورد تحریم قرار داده، گروهی که به وسیله سه کشور مهم ائتلاف چهارجانبه تروریست خوانده می شود ولی در امریکا تروریست آشنا نمی شود.

عربستان با در نظر گرفتن قطر به عنوان حامی تروریست، مصمم است که روابط خود با امارات را به طور نزدیک حفظ کرده و ادامه دهد. ناتوانی تیلرسون در جنبش ریاض به تعامل با دوحه، تأثیرگذاری محدود واشنگتن در تنش شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس – و ناامیدی امریکا از شریک خود عربستان- را به طور برجسته نشان می دهد.

نشانه مهم تیلرسون در سفر به خلیج فارس

واژه های کلیدی: مذاکره | امارات | امریکا | عربستان | واشنگتن | عربستان | عربستان، | عربستانی | امریکایی | رکس تیلرسون | عربستان سعودی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار