نگاه کردن به تعطیلی سراسر کشور اخبار فرهنگی و هنری

نگاه کردن به: تعطیلی سراسر کشور اخبار فرهنگی و هنری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی تمهیداتی جهت کم کردن آلودگی هوا در فصل سرد ، قول محیط ‌زیست جهت حل مسئله زباله‌‌های شمال

معاون محیط‌زیست انسانی شرکت محیط زیست کارها شرکت را در زمینه آلودگی‌هوا تشریح کرد.

تمهیداتی جهت کم کردن آلودگی هوا در فصل سرد ، قول محیط ‌زیست جهت حل مسئله زباله‌‌های شمال

قول محیط زیست جهت حل مسئله زباله های شمال/ تمهیداتی جهت کم کردن آلودگی هوا در فصل سرد

عبارات مهم : انرژی

معاون محیط زیست انسانی شرکت محیط زیست کارها شرکت را در زمینه آلودگی هوا تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ مسعود تجریشی، در نشست خبری امروز با عنوان آلودگی هوا در شرکت حفاظت از محیط زیست گفت: یکی از مولفه های داشتن هوای پاک، سوخت هست؛ در این رابطه در گذشته ما به طور فصلی در کلانشهرها از پمپ بنزین ها نمونه می گرفتیم ولی از حدود دو هفته پیش مدیر شرکت محیط زیست دستور دادند این بررسی را به صورت هفتگی انجام شود و بعضی پارامترهایی که تا الان اندازه گیری نمی شده است هم اندازه گیری شود.

تمهیداتی جهت کم کردن آلودگی هوا در فصل سرد ، قول محیط ‌زیست جهت حل مسئله زباله‌‌های شمال

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست افزود: بر اساس مطالعه ای که روی اوضاع سوخت شهرها از سال 92 تا 96 داشتیم برخى شهرها وضعيت خوبى ندارند ولى کیفیت سوخت برخى کلانشهرها مثل پایتخت کشور عزیزمان ایران خوب هست، وزارت نفت هم دارد این رابطه همکاری های مورد نیاز را می‎کند.

کاهش مصرف گاز روشی جهت کم کردن آلودگی هوا

او ادامه داد: هر سال در اوج سرما دولت مجبور مى شود کاری کند تا سوخت بعضی نيروگاه ها به جای برق از مازوت استفاده شود، سال گذشته هم بعضی گرد و غبارها زمانی رخ می داد که از مازوت استفاده می شد.

معاون محیط‌زیست انسانی شرکت محیط زیست کارها شرکت را در زمینه آلودگی‌هوا تشریح کرد.

تجریشی با اشاره به پیشبینی شرکت هواشناسی مربوط به سرد بودن هوا در زمستان امسال، توضیح داد: مردم مى توانند با تحمل دمای يک درجه سردتر کاری کنند برخى نيروگاه ها ديگر از سوخت مازوت استفاده نكنند.

تجریشی گفت: بهمن سال گذشته پدیده گرد و غبار در اهواز رخ داد که یک علت آن پدیده وارونگی هوا بود،ولی از سوى ديگر هم استفاده از مازوت هم آن را شدت یافتن کرد.

معاون محیط زیست انسانی با اشاره به نقش مهم مردم افزود: آقای زنگنه قول داده اند اصلاً سوخت مازوت در نیروگاه های اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران نداشته باشیم، ولی این هم به همیاری مردم در مصرف انرژی وابسته هست. اگر مردم سلامت خودشان برایشان مهم باشد کافی است بدانند که تبعات این آلودگی ها بر سلامتی ارزش بسیار زیاد از آنچه است که تصور می کنند .

تمهیداتی جهت کم کردن آلودگی هوا در فصل سرد ، قول محیط ‌زیست جهت حل مسئله زباله‌‌های شمال

وی عنوان کرد: جهت گیری شرکت در حوزه برخورد با صنایع آن است که تلاش کنیم از تنبیه به سمت تشویق برویم.

تجریشی در رابطه با سیاست های تازه شرکت محیط زیست گفت: جهتگيرى آقاى كلانترى اين است که هرچه مى شود جريمه كاهش پيدا كند و به سوی تشويق برويم.

معاون محیط‌زیست انسانی شرکت محیط زیست کارها شرکت را در زمینه آلودگی‌هوا تشریح کرد.

وضعیت محیط زیست بسیار اسفناک است

او ادامه داد: وضعيت محيط زيست بسيار اسفناک هست، هنگامی که در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ۸/۸ میلیون جمعیت مستقر می کنیم و ۵۴۰ هزار ماشین فقط در یک شبانه روز وارد شهر می شوند و بدون در نظر گرفتن طرح های بالادستی به جای اینکه کمک کنید تقاضای سفرهای درون شهری غیرضروری زیاد کردن پیدا کند، زیاد کردن تقاضای سفر را ایجاد کردیم و مثلاً پل صدر را ساخته ایم بدون اینکه نیازی باشد. یعنی سیاست های ما با الگوی درستی پیش نرفته است و سیاست گذاری ها در جهت سلامت شهروندان نبوده است و خود را در عمل انجام شده است قرار داده ایم و اکنون شهری داریم که بار اکولوژیکی آن به هیچ وجه پاسخگوی این اوضاع نیست.

تمهیداتی جهت کم کردن آلودگی هوا در فصل سرد ، قول محیط ‌زیست جهت حل مسئله زباله‌‌های شمال

تجریشی گفت: ما هر سال بیش از ۳۰۰ هزار ماشین اسقاط می کنیم ولی از آن سو بیش از یک میلیون ماشین اضافه می شود و هیچ مدیریتی نمی تواند پاسخگوی این تبعات باشد.

در شرکت محیط زیست 2 متخصص انرژی تجدیدپذیر نداریم

معاون محیط زیست انسانی در پاسخ به سوالی در رابطه با استفاده زیاد از انرژی تجدیدپذیر گفت: ما در كل شرکت محیط زیست ٢ متخصص انرژى تجديدپذير نداريم، ولى نهادهاى بسيار خوبى در كشور داريم که در حال حرکت به اين سمت هستند.

او در رابطه با استفاده از زباله سوزها گفت: ببينيد يكى از راهکارهای ما جهت حل مسئله زباله ها اين است كه از زباله سوزها استفاده کنند. در همه دنيا اينكار با بخش خصوصى انجام می شود بعد بايد قوانينی داشته باشيم كه قيمت تشويقى داشته باشد تا اينكار اجرا شود.

تجریشی افزود: ما به دولت قول داديم در ٣ سال مسئله زباله ها را در شمال حل كنيم، الان ارزيابى 3استان هم به پايان رسيده هست.

او گفت: بعد ما بازاری را ايجاد نكرده ايم تا مردم در آن حس كنند می توانند به محيط زيستشان كمک کنند، در بعضی کشورها مثل فرانسه و آلمان تازه به اینجا رسیده اند که قیمت انرژی فسیلی و تجدیدپذیرشان یکی شده است هست. ولی همین کشورها تقریباً به اندازه سوختی که از کشورهای اوپک می خرند مالیات روی مصرف انرژی شهروندانشان وضع می کنند ولی شرایط کشور ما چنین اجازه ای به ما نمی دهد. آقای کلانتری هم دستور داده اند جلسات مرتبی که خود ایشان هم شرکت دارند در حوزه زباله و آلودگی هوا و گرد و غبار تشکیل شود.

تست خودروها با بیش از 1000 کیلومتر تردد

تجریشی با تاکید بر ضرورت بازرسی و آزمون خودروها اظهار کرد: تلاش داریم آزمون خودروهایی که ۱۰۰۰ کیلومتر تردد کرده اند را به زودی انجام دهیم. جهت انجام این آزمون ها نیاز به تجهیزاتی داریم که در بودجه سال ۹۷ شرکت برنامه و بودجه درخواست هایی جهت این منظور خواهیم داشت.

تجریشی با اشاره به اینکه 100 هزار کامیون در پایتخت کشور عزیزمان ایران حضور دارند، توضیح داد: با مطالعه ای که روزی اوضاع آلودگی هوا در طول چند سال گذشته انجام شده است هست، از هنگام شب تا ٥ صبح آلودگى هوا پایتخت کشور عزیزمان ایران افزايش چشمگيرى پيدا مى كند.

او افزود: تنها چيزى كه مى تواند عامل این عنوان باشد تردد خودروهاى كاميونى هست، با فرض بر اينكه از همان قانون خودروهاى فرسوده استفاده كنيم الان بیش از 70 درصد این کامیون ها نبايد وارئ شهر شوند.

معاون محیط زیست انسانی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تاثیر کامیون ها در ایجاد آلودگی وجود ندارد گفت: سهم ترددهاى شبانه در ذرات ٢.٥ میکرون ٣٠-٥٠ درصد هست. اين عدد زياد هست، ما داریم در این رابطه شکل جدی ای فكر مى كنيم.

او در آخر گفت: متاسفانه بانک ها منابع مالی ۴۰ هزار خودروی باقیمانده ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی را تامین نکرده اند که مورد نیاز است در زمینه تامین منابع مالی جهت عوض کردن ناوگان اقدام خاص ای انجام دهیم.

واژه های کلیدی: انرژی | ایران | زباله | آلودگی | استفاده | آلودگی هوا | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار